Rock Machine

Skialp-Prechody

Narciarski trawers całych Tatr

27.04.2017
 Do trzech razy sztuka, czyli narciarski trawers całych Tatr Po trawersie Tatr Wysokich w 2013 roku, Tatr Zachodnich w 2015 i próbie przejścia całych Tatr w 2014 i 2016r po raz kolejny podjęliśmy wyzwanie przejścia całych Tatr w jeden dzień. Po raz pierwszy próbowałem tego dokonać z Maćkiem Borowskim i Bartkiem Golcem w 2014r., ale wtedy warunki śniegowe nie dały nam szans. Całą akcję zakończyliśmy w Dolinie Wierchcichej, nie mogąc przebić się przez kosówkę. ...   Celý článok
V intervale štvrtok 30.3.2017, 16:OO až  pondelok 3.4.2017, 13:30 sa nám zadaril prechod skoro všetkých Tatrov zo Ždiaru až na Zverovku. Prešli sme veľa sediel a o čosi viac dolín. Podmienky sme mali pestré, od sračky v Beliankach, až po klasické jarné ľadové firny vlastne všetko okrem prašanu. Špecialitou bolo zmrznuté opršané čudo medzi Kopskými sedlami, kde lyža na povrchu vôbec nedržala, zato sa občas prepadla, aby podržala až príliš.   Podstatné, že na kráľovskej etape Brčalka - Popradské sme mali podmienky výborné a 3 zo 4 zjazdov boli úplne...   Celý článok
Chata pri Zelenom Plese 02.04.2017, 2h.45min ráno V noci som zrejme ani nespal, po dvoch dlhých skialpových dňoch vyrážam opäť z Brnčalky skoro ráno. Telo nie je najčerstvejšie, podmienky a počasie sú ale ideálne. Rozhodnutie, že sa dnes pokúsim o tento okruh padlo len včera keď som sa presúval cez sedlá z Chaty pod Rysmi. Videl som podmienky a aj to ako sa extrémna horúčava na slnečných svahoch pustila do biednej snehovej pokrývky. Rozmýšľajúc nad tým, že kedy by som to mohol ísť a predstavujúc si ako bude treba zbehnúť zase dole do mesta, oddýchnu...   Celý článok
Přemýšleli jste někdy nad slovem skialpinismus? Že se jedná o složeninu slov ski a alpinismus? Fakt tak zřetelný, že se na něj bohužel občas trochu zapomíná. Prostě buď se jde lézt, nebo se jde na skialpy. Ale my si řekli ne. A protože v letošním roce se různé varianty tatranských skialp přechodů dostaly do módy, rozhodli jsme se i my přispět svou troškou do mlýna a vytvořit něco nového. Těžký přechod, kde půjde jak o ski, tak o alpinismus. Nečekejte od tohoto článku vyprávění o tom, jestli nám chutnala snídaně nebo ne, jestli svítilo slunko n...   Celý článok
V piatok 17.03.2017 sme čiastočne po vzore neznámeho respondenta z Vetroplachmagazínu  zrealizovali kolečko severne od sedla Závrat cez Javorový Hrebeň. Trasu sme modifikovali nasledovne: Zbojníčka (VSD) - Závrat - dolina Rovienky - Predné Rohové sedlo - hrebeňom do Sedla nad Zeleným - Zelená Javorová dolina - Javorová dolina - Malý Ľadový Štít - Sedielko - MSD - Priečne sedlo - VSD - Hrebienok.  Parametre cez 2000 vm a cca. 18km. Luki nastupoval z dola teda dal cez 3000 vm a o 8-9 km viac, je to proste zviera. My dvaja s Jožkom sme si nástup pretrpeli na čelovk...   Celý článok
 Trasa: Starý Smokovec - sedlo Závrat - Rovienková dolina - hrebeň za Javorovým rohom sedlo nad Zeleným - Zelená Javorová dolinka - Javorová dolina - Čiernou Javorovou do Čierneho sedla - chata pri Zelenom plese - Biela voda, cca 2770 v.m.   O tomto okruhu sme dobre vedeli nielen z ďalšieho článku ktorý vyšiel na Vetromagu nedávno. Elko tu je už ako doma a tak objavná cesta na miesta kde som nikdy predtým nebol to bola len pre mňa. Podrobný popis trasy už parádne zvládol Martin v spomínanom článku. Odklik nájdete dole. V tomto si zase môžete vychutnať bohat...   Celý článok
Trasa: Veľká Studená dolina, sedlo Závrat, Rovienková dolina, Predné Rohové sedlo, hrebeňom po SZ Žabí vrch Javorový, Sedlo nad Zeleným, Zelená Javorová dolina, dno Javorovej doliny, Čierna Javorová dolina, Čierne sedlo, Malá Zmrzlá dolina, Brnčalka, Biela voda... Parametre: 2770 v.m., 25km. Štartujem 11.2.2017 o 6.00 ráno zo Smokovca, začiatok trasy je dobre známy, čaká ma dlhší deň, čiže šliapem vyšším tempom, v žľabe do Závratu som po 1h a 40 minútach. Zhadzujem spodné vrstvy, tieto dni sú nadpriemerné teploty. V Sedle Závrat,...   Celý článok
Keď som písal už takmer pred desiatimi rokmi prvý článok o skialpovom prechode Vysokých Tatier od Vlada Tatarku (Gipsy), spomenul som, že prípadní záujemcovia tomuto výletu budú musieť aj niečo obetovať... Elko obetoval veľa...  Už to raz vychádza tak, že každé zopakovanie Gipsyho prechodu bude jedinečný výtvor jeho autora a nie nejaké opakovanie po už vyšlapanej stope... Tieto tri Elkove dni boli jedinečné. Kľudne by sa dalo povedať, že aj opakovanie tu je v podstate prvotinou... Elkove tri dni, počas ktorých splynul s "Prirodzeným životným prostr...   Celý článok
Najjužnejšia časť hrebeňa Malej Fatry. So štartom vo Fačkovskom sedle a cieľom vo Valči. V podstate od zjazdovky po zjazdovku. Ale také jednoduché to zas nebolo, po snehovej nádielke, ktorá len pár hodín dozadu skončila. Všetci teraz organizujú prašanové orgie, ale ja to mám ale radšej do kopca a po hrebeňoch. Takže na úvod hore na Kľak. Serpentínky udupané najmä pešiakmi, takže aj pre lyže pohodlné a rýchle. Všetko naokolo krásne biele, aj na chodníku to vyzerá dobre, ale základ je biedny, zvedavá skalka sa miestami vystrčí spod snehu. Dole by som t...   Celý článok
"Jak bych mohl v závodech vidět symboliku, kterou jsem tam nacházel dřív? Jak bych v nich mohl vidět metaforu bitev, boje, vítězství nebo porážky, když prohra v soutěži znamenala jen ránu pro sebevědomí? Jak jsem to mohl brát vážně, když v horách jsem mohl bojovat bitvu, při které kulky nebyly gumové, ale z olova?"  Kilian     Kilian spravil vo svojom súčasnom nórskom pôsobisku peknú túru. Je výborne zdokumentovaná v priloženom filme (pozri dole). Za jeden deň vystúpil na sedem vrcholov. Prešiel 77 kilometrov. Nastúpal vyše 9000 vý...   Celý článok
Prechod Západných Tatier na lyžiach 16.-18.3.2016 Tak ako podobné akcie aj táto vznikla inšpiráciou od veľkých predchodcov ako boli Pavúk či Viktor z Rysov... Na hrebeň som šiel sám lebo som sa chcel otestovať a ísť až na svoju hranicu, no hlavne zistiť ako zareaguje telo po viacerých dňoch... Schudol som 5,5 kila za 3 dni. Rok kondičných príprav na väčší projekt nebol nakoniec zbytočný, aj keď snehové podmienky sú túto zimu na veľké prechody mizerné. Preto sa rozhodujem spraviť aspoň časť – Západné Tatry. Prípravy spočívali aj v tom...   Celý článok
V jesennom rozhovore sme si predstavili na Vetroplachu nášho momentálne najlepšieho pretekára v skialpinizme Joža Hlavča. Zima sa začala neslávne, snehové podmienky sú veľmi nestabilné, ale množstvo skialpinistov je napriek tomu nažhavených plniť si svoje sny a ciele. Do tohto čakania na snehové podmienky prišla správa: Jožo Hlavčo si dal netradičný "tréning": 10x po sebe vyšliapal na Chopok. Počas 11 hodín a 55 minút nastúpal presne 10 000 výškových metrov. Že vám to nejako mozog nespracúva túto informáciu? Netrápte sa, nie je na vine, jed...   Celý článok
Paolo Rabbia prešiel na lyžiach Alpy v stopách slávneho Bonattiho prechodu.  1800 kilometrov prechodu celých Álp z východu na západ. Všetko bez použitia akéhokoľvek dopravného prostriedku. Iba lyže a pásy, prípadne peši v skeletoch a s lyžami na chrbte. Paolo Rabbia - vtedy 43 ročný Talian z Cuneese di Savigliano, ženatý otec dvoch dcér, vyrazil na prechod 29. decembra 2008 zo sedla Forcella della Lavina al Mangart (Júlske Alpy). Do cieľa prišiel 28. februára 2009 zlyžovaním zjazdovky v stredisku Garesio 2000 v Ligúrskych Alpách. 62 dní trvalo Paolovi kým n...   Celý článok
Od toho okamihu, ako som sa dozvedel o "Korune Liptova", som nevedel vypustiť myšlienku skúsiť to. Vlani sme to skúsili so Salkym naivne, nepripravene a určite sme to obaja veľmi silne podcenili. Išiel som do toho s tým, že to nebude také ťažké, však tie hrebene okrem Choča mám prechodené za mlada. Vedel som, že nič technicky náročné to neponúka, akurát najúchvatnejšia časť Roháčov bude mať sem tam exponovanejší úsek, ktorý mi nemôže nijako extra skomplikovať plány. Prvý pokus nás odrazil, ale nie odradil. Mňa to iba posilnilo a pochopil som...   Celý článok
Do série k skialpaktuálom z Tatier pridávame aj jeden neaktuál ešte z 10.marca. Konečne ma spisovateľské črevo pustilo a stíha sa to ešte pred letom. Už pred dvomi rokmi Matúš spomenul že by sme mohli vyskúšať prejsť Nízke Tatry na lyžiach za jeden deň, alebo bez spania, alebo hlavne bez spania poležiačky. Prvý pokus zhruba pred dvomi rokmi sme takticky vymakali riadne. Aby bol dobrý sklz, sme počkali kým bude aspoň -20. Deň pred prechodom sme si ešte strihli skialp preteky na Malinom Brde. Vercajch som si pripravil zodpovedne a kúpil som si aj nové pásy. ...   Celý článok
Po minuloročnom zdolaní už klasického skialpinistického prechodu Vysokých Tatier od Chaty pri Zelenom plese sedlami na Popradské pleso, sme si tento rok naplánovali jeho pokračovanie. Na lyžiach prejdeme z Popradského plesa do Poľska na Ornak a potom Západnými Tatrami na Žiarsku chatu. Taký bol plán...ale vietor s nami rozohral inú hru a my sme sa mu museli podvoliť... V nedeľu večer sa stretávame na Popradskom plese v zložení 5 žien a 3 chlapi. Na chate sa vyspíme, aby sme hneď skoro ráno vyrazili v ústrety dobrodružstvu. Deň prvý: Na plecia nakladá...   Celý článok
Rozhodnutie pokúsiť sa prejsť prvú etapu Tatarkovho prechodu bolo podmienené zlepšením snehových podmienok v Tatrách. Marec bol snehovo podpriemerný, no pred Veľkou nocou zasiahol Tatry snehový monzún a všetko na dobré obrátil. Od veľkonočného piatku postupne lyžujeme Patriu, Lomnické sedlo, Kartárik, Huncovský štít a Filmarák, všetko v neskutočnom prašane. V pondelok návrat do všednej reality a čakanie na stabilizáciu podmienok. Oteplenie a striedanie plusových a mínusových teplôt by malo byť zárukou aspoň ako tak stabilných podmienok.   V ...   Celý článok
 O Gipsyho (Vlado Tatarka) trojdňovom skialpovom prechode Vysokými Tatrami sa už toho narozprávalo veľa, oveľa menej sa ale spravilo. Dodnes je zaznamenaný iba jeden úspešný pokus dvojice Malák/Leitner. Róbert Gálfy svojho času prešiel prvý deň Gipsyho prechodu v kvalitnom čase a vyjadril sa, že nič krajšie doteraz v Tatrách neabsolvoval. Už dlhšie som sa chystal prejsť Gipsyho prechod po častiach, vedľajším produktom týchto túr by samozrejme mala byť aj kvalitná fotodokumentácia. Rád by som bol, keby bolo každému záujemcovi jasné, kadiaľ prechod vedie...   Celý článok
Je 3:15 ráno a zvoní mi budík. Vonku je samozrejme tma a nikomu by sa nechcelo vstávať tak skoro na vlak. No my sme si na dnes vymysleli parádny prechod, na ktorý sa tešíme už dobré tri týždne. Podmienky sú super a Aladin nám predpovedá krásny slnečný deň, dokonca by sme mali vidieť aj čiastočné zatmenie slnka. Náš dnešný plán: Štrbské pleso – Popradské pleso – Rysy – Morské oko – Chalubinského vráta – Temné Smrečiny – Hlinská dolina – Kôprovské sedlo – Popradské pleso a domov...      Dnes je veľmi tvrdo, šliape sa nám dobre ...   Celý článok
Sme siedmu hodinu v aute niekde medzi Rosenheimom a Innsbruckom a naháňame posledné dni tlakovej výše čiastočne prekrytej s jarnými prázdninami. Práve mi do unaveného xichtu šľahol infračervený blesk. Takže oné IG-L obmedzenie na 100km/hod, ktoré svieti pomaly na každom kilometri, sa nevzťahuje iba na nákladiaky, ako sám seba celú jazdu presviedčam. Až neskôr mi Luki vygúgli, že ide o nejaký úžasný emisný limit, ktorý bude postupne zavedený skoro na väčšine rakúskych diaľnic. Dnes ma teda majú a nie je to prvý krát.   V aute sme šiesti. Traja zj...   Celý článok

Zoznam článkov od 1 do 20 (z 45) >>
Sportful | Eshop so športovým oblečením
©  Vetroplachmagazin 2007 - 2017  |  designed by MVM Trade s.r.o.